Yapay zekanın gelişimine ve sürecine Apple da hakim olmak istiyor. Bir süredir Apple tarafından yapay zeka üzerindeki çalışmalar gündemden düşmezken CEO Tim Cook da bu taraftaki çalışmalara ara verilmeden devam edeceğini belirtiyor. Bugün yapılan açıklamalarla birlikte ise Apple Destek uygulaması için Destek Asistanı olarak yeni bir AI chatbot özelliğinin test edilmeye başladığı belirtildi. İşte detaylar.
Apple Destek uygulamasında yapay zeka desteği
Birkaç hafta önce kullanıcılar tarafından yapılan paylaşımda Apple Destek uygulamasında yakında Destek Asistanı özelliğinin sunulacağı kodlarda belirlenmişti. İddialar bugün yapılan açıklamalarla birlikte resmiyet kazandı. Sınırlı kullanıcıya açılan özelliğin yakında tüm kullanıcılara sunulması bekleniyor.

MacRumors tarafından yapılan paylaşımlarda Apple’ın Destek Asistanı olarak yeni bir AI chatbot özelliğini test etmeye başladığı ve şimdilik seçili kullanıcılar için sunduğu belirtildi. Bu özelliğe tıkladığınızda birkaç yönerge sunuluyor ve bu yönergeleri takip ederek chatbot özelliğini kullanabiliyorsunuz.
Gösterilen uyarı ise şöyle:
“Destek Ekibiyle Sohbet Edin
ERKEN ÖNİZLEME
Çözümleri hızlı bir şekilde bulmanın yeni yolu olan otomatik sohbet özelliğimizi deneyin.
Yaygın Sorunları Çözün
Apple ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili sorunları hızla giderin ve yanıtlar alın.
Apple Uzmanlarıyla Bağlantı Kurun
Apple’ı en iyi bilen kişilerden destek alın.
Destek Asistanı deneysel bir özelliktir. Önemli bilgileri doğrulayın. Apple, sorununuzu anlamak, ilgili yanıtlar sağlamak ve Destek Asistanı’nı iyileştirmek için cihazınızı, hesabınızı ve sohbet bilgilerinizi kullanabilir. Veriler, size destek sağlamak amacıyla iş ortaklarıyla paylaşılabilir.”
Asistan sayesinde kullanıcıların sorunları daha hızlı çözmesi beklenirken, gereken durumlarda canlı destek bağlantısı da kurulması öngörülüyor. Şimdilik test aşamasında olan özelliğin ne zaman daha geniş kullanıma sunulacağı bilinmiyor.
Peki siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.